W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: www.inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

Urząd Stanu Cywilnego



Nazwa rejestru, ewidencji, archiwum

Rejestr stanu cywilnego 

Archiwum Urzędu Stanu Cywilnego (księgi stanu cywilnego)
Podstawa prawna prowadzenia, rejestru, ewidencji, archiwum

Art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, ze zm.)

Art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, ze zm.)
Sposób i zasady udostępniania danych zawartych w rejestrze, ewidencji, archiwum

Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych  w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.

Osobie uprawnionej do otrzymania odpisu można umożliwić nieodpłatnie wykonanie fotokopii aktu stanu cywilnego sporządzonego w księdze stanu cywilnego prowadzonej przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, jeżeli jej wykonanie nie zagraża trwałości księgi i zawartych w niej aktów stanu cywilnego. Fotokopia aktu stanu cywilnego nie ma mocy dokumentu urzędowego. Osobie uprawnionej do otrzymania odpisu aktu zgonu można umożliwić przeglądanie skorowidzów alfabetycznych aktu zgonu.
Podstawa prawna udostępniania danych zawartych w rejestrze, ewidencji, archiwum

Art. 45  ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, ze zm.)

Art. 130 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, ze zm.)



Powiadom znajomego