W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: www.inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO

Komórka realizująca Urząd Stanu Cywilnego
Rodzaj sprawy UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO
Wymagane
dokumenty
  1. Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
  2. Uzupełnienia aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu można dokonać na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych prowadzonych dla tego aktu, zagranicznego dokumentu stanu cywilnego wraz z urzędowym tłumaczeniem dokumentu na język polski przez tłumacza przysięgłego lub archiwalnego aktu stanu cywilnego w postaci uwierzytelnionej przez właściwy organ odpisu, wpisu lub reprodukcji tych materiałów.
  3. Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) - do wglądu.
Dokumenty do
pobrania
wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opłaty 39 zł. opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek.

Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Inowrocławia nr 84 1020 1462 0000 7102 0313 0143 lub w kasie Urzędu Miasta Inowrocławia pok. nr 118.
Miejsce złożenia
dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego
pok. nr 11a (sprawy urodzeń i zgonów)
pok. nr 12 (sprawy małżeństw)
aleja Ratuszowa 36
88 - 100 Inowrocław
tel. 52 35 55 211 (urodzenia i zgony)
tel. 52 35 55 308 (małżeństwa)
Cas załatwienia
sprawy
-niezwłocznie, po zrealizowaniu zlecenia migracji aktu do Bazy Usług Stanu Cywilnego,
-do 1 miesiąca sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy Odwołanie do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego, za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie sprostowania.
Podstawa prawna - ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 709)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1491)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1000).
Uwagi Wniosek składa się do kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt podlegający uzupełnieniu.
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.

Załączniki

Powiadom znajomego