Komórka
realizująca
|
Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich
|
Rodzaj sprawy
|
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego w drodze decyzji administracyjnej
|
Wymagane
dokumenty
|
Wniosek, tytuł prawny do lokalu do wglądu
|
Dokumenty do
pobrania
|
|
Opłaty
|
Opłata skarbowa za wydanie decyzji 10 zł
Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa 17 zł
|
Miejsce złożenia
dokumentów
|
Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich
aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław
|
Czas załatwienia
sprawy
|
Wydanie decyzji administracyjnej następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
|
Tryb odwoławczy
|
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Inowrocławia
|
Podstawa
prawna
|
- art. 35 i art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111, ze zm.)
|
Uwagi
|
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
|