Komórka
realizująca
|
Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich
|
Rodzaj sprawy
|
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego
|
Wymagane
dokumenty
|
Wypełniony prawidłowo formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego, dowód osobisty lub paszport.
Wymeldowania można również dokonać na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej - na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ pod warunkiem otrzymania dowodu odbioru. W przypadku wymeldowania przez pełnomocnika pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika.
|
Dokumenty do
pobrania
|
|
Opłaty
|
Brak opłaty za dokonanie czynności meldunkowych
Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa 17 zł
Za pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu nie pobiera się opłaty
|
Miejsce złożenia
dokumentów
|
Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich aleja Ratuszowa 36 88-100 Inowrocław
|
Czas załatwienia
sprawy
|
Niezwłocznie
|
Tryb odwoławczy
|
Nie przysługuje
|
Podstawa
prawna
|
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111, ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w spawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070),
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
- ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 422)
|
Uwagi
|
Czynność wymeldowania dokonuje się osobiście, przez pełnomocnika lub w formie dokumentu elektronicznego. Wymeldowania dokonuje się w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Wymeldowania można również dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu wskazując przy tym adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust. 1, pkt 1, lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111, ze zm.) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
|