W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

SPISYWANIE TREŚCI TESTAMENTU USTNEGO

Komórka realizująca   Urząd Stanu Cywilnego
Rodzaj sprawy   Spisywanie treści testamentu ustnego

Spadkodawca może sporządzić testament, oświadczając swoja ostatnia wolę ustnie, wobec kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w obecności dwóch pełnoletnich świadków.
Wymagane
dokumenty
  Przy spisaniu treści testamentu ustnego spadkodawca oraz świadkowie przedkładają dowody osobiste
Dokumenty do
pobrania
  ----------
Opłaty   22 zł. opłata skarbowa za sporządzenie protokołu

Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Inowrocławia nr 84 1020 1462 0000 7102 0313 0143 lub w kasie Urzędu Miasta Inowrocławia pok. nr 118.
Miejsce złożenia
dokumentów
  Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 10
aleja Ratuszowa 36
88 - 100 Inowrocław
tel. 52 35 55 311
Cas załatwienia
sprawy
  niezwłocznie
Tryb odwoławczy   nie przysługuje
Podstawa prawna   - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2020r., poz. 1740),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1000).
Uwagi    

Powiadom znajomego