W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: www.inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

SPISYWANIE TREŚCI TESTAMENTU USTNEGO

Komórka realizująca   Urząd Stanu Cywilnego
Rodzaj sprawy   Spisywanie treści testamentu ustnego

Spadkodawca może sporządzić testament, oświadczając swoja ostatnia wolę ustnie, wobec kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w obecności dwóch pełnoletnich świadków.
Wymagane
dokumenty
  Przy spisaniu treści testamentu ustnego spadkodawca oraz świadkowie przedkładają dowody osobiste
Dokumenty do
pobrania
  ----------
Opłaty   22 zł. opłata skarbowa za sporządzenie protokołu

Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Inowrocławia nr 84 1020 1462 0000 7102 0313 0143 lub w kasie Urzędu Miasta Inowrocławia pok. nr 118.
Miejsce złożenia
dokumentów
  Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 10
aleja Ratuszowa 36
88 - 100 Inowrocław
tel. 52 35 55 311
Cas załatwienia
sprawy
  niezwłocznie
Tryb odwoławczy   nie przysługuje
Podstawa prawna   - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2020r., poz. 1740),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1000).
Uwagi    

Powiadom znajomego