Zezwolenie na lokalizację reklamy w pasie drogowym drogi gminnej
Komórka realizująca |
Wydział Dróg i Transportu |
Rodzaj sprawy | Zezwolenie na lokalizację reklamy w pasie drogowym drogi gminnej |
Wymagane dokumenty |
We wniosku określa się imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o lokalizację reklamy lub zajęcie pasa drogowego, cel zajęcia (rodzaj reklamy), powierzchnię, termin zajęcia. Do wniosku należy dołączyć: 1) plan sytuacyjny pasa drogowego w skali 1:1000 lub 1:500 z oznaczeniem lokalizacji reklamy; 2) projekt graficzny reklamy. Dodatkowo do wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego dołącza się oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub o zgłoszeniu zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej tj. Staroście Inowrocławskiemu w przypadku reklamy umieszczanej na obiekcie budowlanym lub trwale związanej z gruntem. W przypadku, gdy o zezwolenie nie występuje właściciel reklamy do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo (pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej, zgodnie z art.1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). |
Dokumenty do pobrania |
|
Miejsce złożenia dokumentów |
Urząd Miasta Inowrocławia, Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli, stanowisko nr 3, al. Ratuszowa 36, 88-100 Inowrocław |
Opłaty | Umieszczenie reklamy w pasie drogowym: – 2,00 zł za 1m² powierzchni reklamy za każdy dzień zajęcia pasa drogowego. Podstawą ustalenia opłaty jest Uchwała nr XX/201/2020 Rady Miejskiej Inowrocławia z dnia 20 stycznia 2020 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Prezydent Miasta Inowrocławia (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2020 r., poz. 524) Wpłaty z tytułu opłat drogowych można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Inowrocławia w Banku PKO BP S.A. Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Inowrocławia |
Termin i sposób załatwienia | Rozpatrzenie i załatwienie wniosku następuje w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów. Wydanie zezwolenia bądź odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administracyjnej. |
Podstawa prawna | Art. 39 ust. 3, art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2021.137) oraz § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń za zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264); Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021, poz.735 ze zm.) |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Prezydenta Miasta Inowrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
|
Inne informacje |
Po uzyskaniu zezwolenia na lokalizację reklamy (w przypadku reklam umieszczanych na obiekcie budowlanym lub trwale związanych z gruntem), przed faktycznym umieszczeniem reklamy, należy uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.
Umieszczenie reklamy w pasie drogowym drogi publicznej bez zezwolenia zarządcy drogi, przekroczenie terminu lub powierzchni zajęcia określonej w decyzji skutkuje wymierzeniem kary pieniężnej w wysokości 10-krotności należnej opłaty. Przed upływem terminu określonego w zezwoleniu należy wystąpić z wnioskiem o wydanie kolejnej decyzji lub umowy albo przywrócić pas drogowy do poprzedniego stanu i poinformować o tym fakcie zarządcę drogi. |