Wpis do wykazu dziennych opiekunów prowadzonego przez Prezydenta Miasta Inowrocławia
Komórka realizująca | Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia |
Rodzaj sprawy | wpis do wykazu dziennych opiekunów prowadzonego przez Prezydenta Miasta Inowrocławia |
Wymagane dokumenty |
wniosek podmiotu zatrudniającego o wpis dziennego opiekuna do wykazu |
Dokumenty do pobrania |
1. Wniosek o wpis do wykazu dziennych opiekunów składany jest zgodnie z wzorem określonym przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonym w systemie teleinformatycznym Emp@tia służącym m.in. do realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (formularz RKZ-1 w module eWnioski). 3. W sprawach z wniosków o wpis do wykazu dziennych opiekunów Prezydent Miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego. |
Opłaty | wpis do wykazu dziennych opiekunów nie podlega opłacie |
Miejsce złożenia dokumentów |
Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia - formularz RKZ-1 w module eWnioski. Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia profilu zaufanego https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany |
Czas załatwienia sprawy |
1. Prezydent Miasta jest obowiązany dokonać wpisu dziennego opiekuna do wykazu w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
|
Tryb odwoławczy | - |
Podstawa prawna | ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338). |
Uwagi | 1. Podmiot zatrudniający dziennego opiekuna zobowiązany jest do zgłaszania dziennych opiekunów do wykazu w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia dziennego opiekuna. 2. Dzienny opiekun może objąć dziecko opieką najwcześniej w dniu wpisu tego dziennego opiekuna do wykazu. |