W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL  
 
UWAGA
Od 1 lipca 2019 r. Prezydent Miasta Inowrocławia udostępnia dane jednostkowe uprawnionym organom wymienionym w art. 46 ust. 1 i 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności również z rejestru PESEL          

Komórka 

realizująca

Wydział Spraw Obywatelskich

Rodzaj sprawy

Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL     

Wymagane 

dokumenty

Wniosek o udostępnienie danych, dowód uiszczenia opłaty, dokument potwierdzający interes prawny lub faktyczny, dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie

Dokumenty do

pobrania

Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Opłaty

Opłata za udostępnienie danych jednostkowych 31 zł

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa 17 zł

Miejsce złożenia

dokumentów

Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli

aleja Ratuszowa 36

88-100 Inowrocław

Czas załatwienia

sprawy

Bez zbędnej zwłoki nie dłużej niż 7 dni.

Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego wówczas do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Inowrocławia 

Podstawa 

prawna

- rozdział 6 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191, ze zm.)

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)

- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w spawie   określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1493)

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775, ze zm.)

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)

Uwagi

Podmioty wskazane w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191, ze zm.) są uprawnione do uzyskania danych nieodpłatnie.

Przez dane jednostkowe należy rozumieć udostępnienie danych dotyczących jednej osoby bądź też imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.

Przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny: wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o udostępnienie danych (np. umowy, wezwania do zapłaty, faktur, wyrok sądowy itp).

Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.

Załączniki

Powiadom znajomego