Udzielanie ulgi poprzez umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku i zaległości podatkowych w podatkach i opłatach lokalnych
Komórka realizująca | Wydział Budżetowo-Finansowy |
Rodzaj sprawy | Udzielanie ulgi poprzez umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku i zaległości podatkowych w podatkach i opłatach lokalnych. |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek 2. Załączniki: - zaświadczenia o dochodach wnioskodawcy i współmałżonka wraz z WYJAŚNIENIEM o stanie majątkowym, w przypadku przedsiębiorcy sprawozdanie finansowe za ostatnie trzy lata, - dokumenty potwierdzające uzasadnienie zawarte we wniosku, - w przypadku przedsiębiorców formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z póź. zm.), - formularz informacji przedstawiony przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. |
Dokumenty do pobrania |
informacja o przedsiębiorcy Informacja w rolnictwie Wyjaśnienie o stanie majątkowym osoby fizycznej prowadzącej/nieprowadzącej działalności gospodarczej |
Opłaty | brak |
Miejsce złożenia dokumentów |
Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli stanowisko nr 2 al. Ratuszowa 36, 88-100 Inowrocław |
Czas załatwienia sprawy |
W ciągu miesiąca od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. |
Tryb odwoławczy | Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Inowrocławia w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
Podstawa prawna | - art. 67a, 67b, 210 Ordynacji podatkowej z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.) |
Uwagi | W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia na podstawie art. 155 i 169 Ordynacji podatkowej. |