Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Wykup lokalu mieszkalnego i użytkowego

Komórka realizująca Wydział Planowania Przestrzennego i Nieruchomości
Rodzaj sprawy Wykup lokalu mieszkalnego i użytkowego
Wymagane
dokumenty

W przypadku ubiegania się o wykup lokalu mieszkalnego:
- wniosek wraz z załącznikami,
- decyzja o przydziale lub umowa najmu,
- zaświadczenie od administratora budynku o niezaleganiu z opłatami za najmowany lokal.

W przypadku ubiegania się o wykup lokalu użytkowego:
- wniosek,
- umowa najmu lub umowa dzierżawy,
- zaświadczenie od administratora budynku o niezaleganiu z opłatami za najmowany lokal.

Dokumenty do
pobrania

Wniosek o wykup lokalu mieszkalnego

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3

Wniosek o wykup lokalu użytkowego

Opłaty Nie podlega opłacie skarbowej
Miejsce złożenia
dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich
aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław
Czas załatwienia
sprawy
Ok. 8 miesięcy
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Podstawa prawna

1) Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145, z późn. zm.)

2) Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1048)

3) Uchwała nr XXXI/444/2013 Rady Miejskiej Inowrocławia z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Miasta Inowrocławia (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2013 r. poz. 1432, z późn. zm.)

Powiadom znajomego