Działając na podstawie § 3 ust.1 oraz § 9 ust.3 rozporządzania Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 180) Urząd Miasta Inowrocławia informuje o sposobach doręczania dokumentów w postaci elektronicznej.

  I.  Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP), za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne do Urzędu:

 /txuvt31221/skrytka

Link do formularza ogólnego, za pośrednictwem którego można komunikować się z Urzędem Miasta Inowrocławia:

pismo ogólne
 

W celu złożenia wniosku konieczne jest posiadanie na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (EPUAP) bezpłatnego konta użytkownika.

Instrukcja zakładania konta na platformie EPUAP oraz potwierdzania profilu zaufanego znajduje się tutaj.

Składany dokument podpisać można na platformie EPUAP certyfikatem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym. 

Skuteczne wniesienie pisma do Urzędu Miasta Inowrocławia potwierdzane jest automatycznie wydawanym Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia (UPP).

II. Wnoszenie podań na elektronicznych nośnikach danych:
 

Dostarczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu możliwe jest poprzez Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli, w godzinach pracy Urzędu.
Dopuszczalne nośniki danych:  

  a) płyta CD,DVD,
  b) pamięć masowa USB
 
Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
Na żądanie wnoszącego dokument, może zostać mu wydane:   

  a) elektroniczne poświadczenie przedłożenia (przesyłane na wskazany adres mailowy  lub zapisywane na dodatkowym, dostarczonym przez wnoszącego, nośniku danych - zgodnym z ww.),   
  b) papierowe potwierdzenie wniesienia dokumentu elektronicznego.


III. Adres poczty elektronicznej Urzędu Miasta Inowrocławia:

     urzad@inowroclaw.pl
 
Pisma skierowane na adres poczty mailowej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie  niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania.
W przypadku gdy przepisy prawa określają wzór pisma lub wzór nieelektroniczny lub w  centralnym repozytorium dokumentów umieszczono wzór pisma przeznaczony do załatwienia danej sprawy (inny niż ogólny), przesyłki złożone pocztą elektroniczną uważa  się za wniesione nieskutecznie.
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego, wraz z załącznikami, jaki doręczyć można korzystając ze wskazanego adresu mailowego to 10 MB.

IV. Formaty danych akceptowane w Urzędzie Miasta Inowrocławia, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych  Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247):

a) dla danych zawierających dokumenty tekstowe:  *.txt, *.rtf, *.doc, *.pdf,
b) dla danych zawierających informacje graficzne:  *.jpg, *.tif (*.tiff), *.png,
c) dla danych zawierających informacje dźwiękowe lub filmowe: *.wav, *.mp3, *.avi,
d) dla skompresowanych dokumentów elektronicznych: *.zip,
e) do określania struktury i wizualizacji dokumentu elektronicznego:
         *.xml – do definicji układu informacji,
         *.xsd – do definicji struktury,
         *.xsl    (*.xslt) – do przetwarzania (wizualizacji) dokumentów zapisanych w formacie XML,
f) dla elektronicznego podpisywania dokumentów: *.XADeS, *.PADeS.

V. Niebezpieczny kod:

Informujemy, że wszystkie dokumenty elektroniczne wnoszone do Urzędu Miasta Inowrocławia podlegają skanowaniu oprogramowaniem antywirusowym. Podania zainfekowane niebezpiecznym kodem będą automatycznie odrzucane.