Komórka realizująca Urząd Stanu Cywilnego
Rodzaj sprawy REJESTRACJA ZGONU
Wymagane
dokumenty
  1. Oryginał karty zgonu wydanej przez lekarza stwierdzającego zgon.
  2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
  3. Książeczka wojskowa osoby zmarłej (dotyczy osób podlegających obowiązkowi wojskowemu).
  4. Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon (do wglądu).
Dokumenty do
pobrania
-
Opłaty Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.
Miejsce złożenia
dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 11a
aleja Ratuszowa 36
88 - 100 Inowrocław
tel. 52 35 55 211
Cas załatwienia
sprawy
niezwłocznie
Tryb odwoławczy nie przysługuje
Podstawa prawna -ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 709)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1000).
Uwagi Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok, w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Do zgłoszenia zgonu uprawnieni są:
  • współmałżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • osoby, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
  • osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
  • administrator domu.
Bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest jeden odpis skrócony aktu zgonu