Komórka realizująca Wydział Budżetowo-Finansowy
Rodzaj sprawy Udzielanie ulgi poprzez umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku i zaległości podatkowych w podatkach i opłatach lokalnych.
Wymagane 
dokumenty
1. Wniosek 
2. Załączniki: 
- zaświadczenia o dochodach wnioskodawcy i współmałżonka wraz z WYJAŚNIENIEM  o stanie majątkowym, w przypadku przedsiębiorcy sprawozdanie finansowe za ostatnie trzy lata, 
- dokumenty potwierdzające uzasadnienie zawarte we wniosku, 
- w przypadku przedsiębiorców formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z póź. zm.),
- formularz informacji przedstawiony przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Dokumenty do
pobrania
informacja o przedsiębiorcy
Informacja w rolnictwie
Wyjaśnienie o stanie majątkowym osoby fizycznej prowadzącej/nieprowadzącej działalności gospodarczej
Opłaty brak
Miejsce złożenia
dokumentów
Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli stanowisko nr 2
al. Ratuszowa 36, 88-100 Inowrocław
Czas załatwienia
sprawy
W ciągu miesiąca od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Inowrocławia w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna - art. 67a, 67b, 210 Ordynacji podatkowej z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z  2022 r., poz. 2651 ze zm.)
Uwagi W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia na podstawie art. 155 i 169 Ordynacji podatkowej.