W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

Wpis do wykazu dziennych opiekunów prowadzonego przez Prezydenta Miasta Inowrocławia

Komórka realizująca Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia
Rodzaj sprawy wpis do wykazu dziennych opiekunów prowadzonego przez Prezydenta Miasta Inowrocławia
Wymagane
dokumenty
wniosek podmiotu zatrudniającego o wpis dziennego opiekuna do wykazu
Dokumenty do
pobrania

1. Wniosek o wpis do wykazu dziennych opiekunów składany jest zgodnie z wzorem określonym przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonym w systemie teleinformatycznym Emp@tia  służącym m.in. do realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (formularz RKZ-1 w module eWnioski).

2. Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia, po zastosowaniu zapewnionych w tym systemie sposobów potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej. Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia profilu zaufanego, innego środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie.

3. W sprawach z wniosków o wpis do wykazu dziennych opiekunów Prezydent Miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego.

Opłaty wpis do wykazu dziennych opiekunów nie podlega opłacie
Miejsce złożenia
dokumentów
Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia - formularz RKZ-1 w module eWnioski.
Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia profilu zaufanego https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
Czas załatwienia
sprawy

1. Prezydent Miasta jest obowiązany dokonać wpisu dziennego opiekuna do wykazu w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.


2. Jeżeli Prezydent Miasta nie dokona wpisu w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, a od dnia wpływu zgłoszenia do tego organu upłynęło 14 dni, dzienny opiekun może objąć dziecko opieką. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał podmiot zatrudniający dziennego opiekuna do uzupełnienia zgłoszenia, nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia zgłoszenia. 

Tryb odwoławczy -
Podstawa prawna ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338).
Uwagi 1. Podmiot zatrudniający dziennego opiekuna zobowiązany jest do zgłaszania dziennych opiekunów do wykazu w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia dziennego opiekuna.
 
2. Dzienny opiekun może objąć dziecko opieką najwcześniej w dniu wpisu tego dziennego opiekuna do wykazu. 

Powiadom znajomego