W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

Zgromadzenia

Zgromadzenia

Uwaga: 2 kwietnia 2017 r. weszły w życie nowe zasady organizowania zgromadzeń. Odległość między dwoma zgromadzeniami nie będzie mogła być mniejsza niż 100 metrów. Znowelizowana ustawa daje także możliwość otrzymywania zgody na zgromadzenia cykliczne.
Rodzaje zgromadzeń:
1. Zwykłe - podlegające zgłoszeniu w organie gminy - Prezydentowi Miasta Inowrocławia;
2. Uproszczone (niepowodujące utrudnień w ruchu drogowym) - podlegające zgłoszeniu  w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, tel. 52 349 77 77, e-mail: kryzys@bydgoszcz.uw.gov.pl;
3. Spontaniczne - nie podlegające zgłoszeniu;
4. Cykliczne - organizowane przez tego samego organizatora w tym samym miejscu lub na tej samej trasie, co najmniej cztery razy w roku według opracowanego terminarza lub co najmniej raz w roku w dniach świąt państwowych i narodowych, pod warunkiem, że odbywały się w ciągu ostatnich trzech lat i miały na celu upamiętnienie doniosłych i istotnych dla historii Rzeczypospolitej Polskiej wydarzeń. Organizator składa wniosek do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Komórka 

realizująca

Wydział Spraw Obywatelskich

Rodzaj sprawy

Zorganizowanie zgromadzenia 

Wymagane 

dokumenty

Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia,

oświadczenie przewodniczącego zgromadzenia wraz ze zdjęciem

Dokumenty do pobrania

Zawiadomienie o zgromadzeniu
Oświadczenie przewodniczącego zgromadzenia
 

Opłaty

Bez opłaty

Miejsce złożenia

dokumentów

Zawiadomienie może zostać złożone w formie pisemnej, za pomocą faxu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2022 r. poz. 344)

Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli

aleja Ratuszowa 36

88-100 Inowrocław

e-mail: urzad@inowroclaw.pl

fax. 52 35 55 255

tel. 52 35 55 312

Czas załatwienia

sprawy

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Rozpoznanie sprawy następuje bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu zawiadomienia o zgromadzeniu.

W przypadku wydania decyzji o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed datą zgromadzenia, jeżeli:
1. jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzenia się, jego odbycie narusza art. 4 lub zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie naruszają przepisy karne;
2. jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć w przypadkach, o których mowa w art. 12 lub art. 13,
3. zgromadzenie ma się odbyć w miejscu i czasie, w których odbywają się zgromadzenia organizowane cyklicznie, o których mowa w art. 26a.

Tryb odwoławczy

Bezpośrednio do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej

Podstawa 

prawna

- ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1389)

Uwagi

Przewodniczący zgromadzenia pobiera przygotowany identyfikator.

Przepisy ustawy nie dotyczą zgromadzeń:
1. organizowanych przez organy władzy publicznej;
2. odbywanych w ramach działalności kościołów i innych związków wyznaniowych.

Załączniki

Powiadom znajomego