W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Inowrocławia


aleja Ratuszowa 36
88-100 Inowrocław

tel. centrala: 52 35 55 300
fax:  52 35 55 255
email: urzad@inowroclaw.pl
Serwis www: inowroclaw.pl

ePUAP
: https://epuap.gov.pl
adres skrytki: /txuvt31221/skrytka

NIP Miasta: 5562638408
REGON Miasta: 092350725

Identyfikator gminy TERYT: 0407011

Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców

Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców

Komórka 

realizująca

Wydział Spraw Obywatelskich

Rodzaj sprawy

Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców

Wymagane 

dokumenty

Formularz zgłoszenia pobytu stałego, tytuł prawny do lokalu do wglądu, do wglądu: karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE, zgodę na pobyt ze względów  humanitarnych, ochronę uzupełniającą lub nadanie statusu uchodźcy w RP, dokument "zgody na pobyt tolerowany" albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE. W przypadku obywatela państwa członkowskiego UE - ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE. Członek rodziny obywatela UE nie będący obywatelem państwa członkowskiego UE  - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE. Przy zameldowaniu przez pełnomocnika  - pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika.

Dokumenty do

pobrania

Zgłoszenie pobytu stałego

Pełnomocnictwo

Opłaty

Brak opłaty za dokonanie czynności meldunkowych

Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa 17 zł

Za pełnomocnictwo udzielone małżonkowi wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu nie pobiera się opłaty

Miejsce złożenia

dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich  p.13

aleja Ratuszowa 36

88-100 Inowrocław

Czas załatwienia

sprawy

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy

-

Podstawa 

prawna

- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191, ze zm.)

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775, ze zm.)

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w spawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070)

Uwagi

Potwierdzeniem czynności jest wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały, które jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania (art. 32 ust. 1 ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności - Dz. U. z 2022 r. poz. 1191, ze zm.)  

Czynność meldunkową dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika najpóźniej w 30 dniu od dnia zamieszkania.

Załączniki

Powiadom znajomego