SPISYWANIE TREŚCI TESTAMENTU USTNEGO

Komórka realizująca
Urząd Stanu Cywilnego
Rodzaj sprawy
Spisywanie treści testamentu ustnego

Spadkodawca może sporządzić testament, oświadczając swoja ostatnia wolę ustnie, wobec kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w obecności dwóch pełnoletnich świadków.
Wymagane
dokumenty

Przy spisaniu treści testamentu ustnego spadkodawca oraz świadkowie przedkładają dowody osobiste
Dokumenty do
pobrania

----------
Opłaty
22 zł. opłata skarbowa za sporządzenie protokołu

Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Inowrocławia nr 84 1020 1462 0000 7102 0313 0143 lub w kasie Urzędu Miasta Inowrocławia pok. nr 118.
Miejsce złożenia
dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 10
ul. Prezydenta Franklina Roosevelta 36
88 - 100 Inowrocław
tel. 52 35 55 311
Cas załatwienia
sprawy

niezwłocznie
Tryb odwoławczy
nie przysługuje
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2014r.,poz. 121),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.).
Uwagi


Wytworzył: Agnieszka Jesiołowska (12 czerwca 2014)
Opublikował: Robert Wawer (12 czerwca 2014, 13:09:56)

Ostatnia zmiana: Agnieszka Maciejewska (2 marca 2017, 12:09:42)
Zmieniono: korekta

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 736

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij